Lite ensamt är det allt

Sitter och funderar på att skaffa mig ett husdjur. Men vad för husdjur är frågan. Det är inte så att jag tänkte gå till djuraffären imorrn och köpa mig ett djur, nej nej. Jag hade tänkt mig fram mot våren kanske eller i sommar kanske. Men då jag vill vara förberedd och hinna planera en del innan dess så tänkte jag att jag kunde börja fundera redan nu. Hund är uteslutet då det kräver allt för mycket jobb och tid och jag och hundar går inte ihop alls (det vet jag av egen erfarenhet). Grisar är söta men det är inte så passande i en 2a på 3e våningen. Katter tycker jag är otroligt mysiga MEN (det finns alltid ett men) jag klarar inte av katthår. Jag mår seriöst psykiskt dåligt av att ha hår överallt som man aldrig kan bli av med. Hundhår går an men katthår.... usch! För att inte nämna att de klöser på ta mig fan allt. Klättrar och har ner saker. Gnagare.. NEJ! Kanin har jag funderat på men risken är att man får en ättrig jävla hona som är osocial, gnager på allt och pissar och bajsar överallt. Vad återstår då? Reptiler är väl okej men inte världens mysigaste och känner jag mig själv så kommer jag glömma bort att mata dem eller nåt så de dör. Kvar finns väl bara fågel då? Har jag haft förut och då kan vi snacka heltidsjobb. De är roliga, påhittiga och sociala men de skiter överallt och skräpar gärna ner. För att inte nämna att de hela tiden måste aktiveras och ha sjukt mycket leksaker och varierad kost för att du inte ska bli anklagad för att vara en djurplågare. Ser ut som jag blir utan djur... Eller vad säger ni? /Trollet

Kommentarer
Postat av: mimmi

Hamster :D MEN TA VÄL HAND OM DEN

Svar: aa... fast gnagare... nae
Julia Roslinger

2012-12-03 @ 17:44:31
URL: http://mimmiduvet.blogg.se/
Postat av: Sofie

Funderat på fiskar?;) Måste vara nåt av de tråkigaste djuren i världen.. men de skitar inte ner, kräver inte så himla mycket - varken tid eller pengar! Går dock inte så jättebra att kela med.. men du slipper åtminstone vara ensam ;D

2012-12-04 @ 20:32:06
URL: http://livetenligtsofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0