Nytt liv

Nytt liv? Vad menas med det, undrar ni. Jo det är så här va, att jag har fått jobb! Det är sant.

Det började med att jag fick en kallelse hem från AF där det står att jag ska infinna mig på en jobbintervju om en vecka på samhall. Eh okej, tänker jag. Lite lätt panik. I en veckas tid går jag nervös och rädd för vad som komma skall. Det visar sig att det inte alls var så farligt och jag tyckte det gick ganska bra. Samma eftermiddag ringer en man från samhall och säger att han har ett jobb åt mig. Att städa på rättsmedicinska i garnisonen, linköping. Han nämner en obduktionssal som kan lukta ganska äckligt. Självklart vågar jag inte tacka ja direkt eftersom jag inte vet hur jag kommer reagera på denna stank. I tisdags åkte vi dit och tittade runt och det kändes faktiskt helt okej. Så på måndag, alltså imorgon börjar jag. Jag är jättenervös! Men förhoppningsvis är det här jobbet helt för mig.

Men det är inte bara det som har förändrats. Nä, här hemma har vi fått en till familjemedlem; Dwennie! Miss Bossings Love Story föddes 14e februari och är en svart jaktlabrador. Vi har inte köpt henne utan vi är bara fodervärdar tills hon fött två kullar eller fyllt 5 år. Hon verkar trivas bra här. Igår fick vi besök av Malin(uppfödaren), Branwen(mamma), Dream(syster), Dash(bror), Spot(bror) och Mingla. Jag trodde hon skulle bli alldeles till sig av lycka och vilja följa med dem hem. Visst blev hon jätteglad men hon blev lite störd av att de kom hem till HENNE och lekte med HENNES saker. Blev lite bråk, men mest lek. Så fort familjen hade hoppat in bilen och gjorde sig redo att åka hem gick Dwennie in, drack vatten, och kröp sen upp i min famn för att sova. Coolt att hon har blivit så hemmastadd här efter bara 3 dagar. Idag är hon 2 månader och en dag.


Bilden är lite suddig, men så ser hon ut! Kommer bli en prima jakthund utav henne!

/Trollet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0