Skola eller Jobb?

Idag känner jag mig stressad och trött. De senaste dagarna har jag haft huvudvärk vilket inte alls är likt mig att få. Jag har varit borta från skolan mer och mer och jag känner att skolan bara tynger mig igen. Inget har förändrats, jag har inte fått den hjälp jag blev utlovad och jag har inte fått någonting gjort. Så nu står jag återigen inför ett beslut som jag redan har fattat en gång men som jag måste tänka igenom. Ska jag gå kvar i skolan eller inte. Jag började må bättre och tog beslutet att jag ville ta studenten med vina vänner. Men nu känns bara skolan mer meningslös och förvirrande som har gjort att jag känner mig deppigare och ledsnare. Ska jag lyssna på min kropp och lämna skolan och hoppas att jag mår bättre av att jobba och träffa nya människor. Eller ska jag plåga mig själv ett tag till och stå ut till studenten. Säkerheten hos skolan eller spänningen i arbetslivet? Stressen och den oändliga förvirringen i klassrummet eller att tjäna pengar i en mer sträng miljö där jag måste göra mitt bästa. Jag måste säga att leta jobb känns mer lockande än skolan, men att se bilder på när kompisarna tar studenten medan min egen studentmössa föralltid kommer ligga orörd i garderoben känns förkrossande. Studenten är enda anledningen nu att jag går kvar i skolan och att få se skymten av mina vänner, annars kan jag lika gärna sitter på en riktig arbetsplats och tjäna pengar och få arbetsuppgifter. I skolan känns det som om lärarna undviker mig och inte vågar ge mig arbetsuppgifter för att jag kanske bryter ihop, vilket gör att jag kommer till skolan och bara få sitta, stressad och nervös för att jag inte vet vad jag ska göra. Nu kan jag helt plötsligt inte ta några beslut alls själv, hjärnan låser sig och jag försvinner in i ett tomt vakuum och kan inte ta mig ut till verkligheten. Men just nu står jag inför en massa tuffa beslut som måste fattas nu. Jag vill bara krypa ner i sängen och somna och bara drömma... och aldrig mer vakna igen

/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0