Fler undulatinlägg åt folket

Fast idag handlar det inte om min egen undulat som är upprörd över att hon inte får flyga ute. Nej, idag vill jag klaga på alla jävla undulatforum som alltid lyckas låta så nervärderande. Dem får verkligen allt att låta som att dem som inte planterar ett träd innomhus full med leksaker och frukt och grönt till undulaterna är dåliga människor och undulatägare. Jag håller med om att det är upprörande när folk köper undulater till sina barn som snart tröttnar och säljer dem sen vidare till någon ny familj som inte har tröttnat ännu. Men jag tycker verkligen inte att dem är dåliga människor för det. GUD! Köper man en undulat i en djuraffär får man ingen information om den förutom att den äter frö och att den tycker om speglar(vilket har visat sig vara farligt för deras psyke) och man får troligen en nervös och sjuk fågel som dör efter någon vecka. Men kan man inte istället som "undulatexpert" uppmuntra folk och hjälpa nybörjare att sköta sina första fåglar utan att få dem att verka som dåliga för att dem inte föddes med kunskapen. När jag läste ett visst forum om undulater kände jag gråten i halsen och mådde jättedåligt och fick för mig att jag lät min fågel lida för att hon inte har det allra bästa. Inte okej!

/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0