Norrköping en långfredag

Hallå där alla!

Den här fredagen var ganska lång faktiskt. Mamma och Morgan hade hyrt en minibuss så att vi skulle åka på utflykter hela påsken. Första utflykten var idag och den spenderades i Norrköping. Började med att dra en runda på tropikariet utanför Kolmården. Har varit där många gånger men man blir lika impad varje gång tycker jag.


En läbbig haj... det röda ljuset i munnen är från kameran (INTE jag som är fotograf här inte)


Försökte ta kort på vita silkesapor som var mycket nyfikna på kameran. Lite svårt att fotografera dem när de hänger i objektivet och stirrar in i linsen. Kommer lite föör nära...


Nej, detta är inget läbbigt djur vi fann i tropikariet utan det är jag som ser lagom road ut. (tro vad ni vill)


Ön söt grön ödla.


En väldigt grön orm som precis har käkat. myyyyyyys!


Musse och Filippa väntar på att få klappa en slemmig rocka


Ebba försöker se när en rocka plaskar vid ytan


Musse och Filippa mobbar en blåsfisk


Lisen klappar en rocka


Efter tropikariet letade vi upp en mysig skog där vi kunde sitta och äta påskmiddag. Men denna skog var allt annat än mysig för just där vi parkerade oss bodde en massa massa myror som också ville vara med.


Ebba och Filippa vill bort från alla myror nu...


Denna bild bjuder jag fan på. Den är så ful att den är värd att delar med alla (räknar på fingrarna) FEM som läser min blogg... eller ja, läste. Denna bild gör det kanske värt att läsa den igen;)


Detta är sista bilden från utflykten. Här har vi tittat klart på hällristningarna och ska dra oss iväg till Valla där vi fikade och Ebba ville titta på hästarna som var inlåsta i stallet. Imorgon blir det en ny utflykt. Hur, vart och när är det ingen som vet.

/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0